כשנכנסתי לעולם הבלוגים, לפני כ-6 שנים, חיברתי מיד את האתרים שלי ל- Google adsense, תוכנית הפרסום של גוגל. אחת המטרות שלי, כשהפכתי להיות בלוגרית, הייתה גם להצליח להתפרנס מניהול האתרים, והדרך הכי זמינה ומיידית הייתה להירשם לתוכנית הפרסום של גוגל, ולקבל כסף על הפרסומות שיוצגו באתרים שלי.
מה זה Google adsense?
Google adsense היא תוכנית הפרסום של גוגל. כשאת נרשמת אליה, את בעצם "משכירה" שטחי פרסום באתר שלך לגוגל, שמתפקד על תקן מתווך בינך לבין המפרסמים.
את מחליטה על מספר שטחי הפרסום באתר, גודלם ומיקומם, וגוגל הוא זה שמשלב בתוכם את הפרסומות שהוא חושב שהן רלוונטיות לכל מי שנכנס לאתר שלך, על פי פרמטרים שונים ומשתנים.
בכל פעם שמישהו (שהוא לא את! גוגל עוקב אחרי זה ומעניש במידת הצורך) מקליק על פרסומת כלשהי באתר, בתוך הסלוטים שהגדרת לגוגל, את מרוויחה סכום מסויים.
איזה סכום? זה משתנה מאוד אבל פלוס מינוס שקל לקליק.
גוגל יעביר לך את הכסף ישירות לחשבון שציינת בזמן ההרשמה לתוכנית, כשתגיעי לקרדיט של 400 שח ומעלה.
הוא לא יבקש קבלה על סכומים זניחים, אבל כן את מחויבת לדווח על ההכנסה הזאת בדו"ח ההכנסות השנתי שלך כעצמאית.
למה אני לא ממליצה על פרסום באתר דרך Google adsense?
בגדול זה נשמע נהדר. גוגל עושה בשבילך הכל, משלב את הפרסומות עם הסיכוי הגדול ביותר להקלקה, ומעביר אוטומטית כסף לחשבון.
אז למה זה בכל זאת לא אידיאלי? כי בפועל, אחוז מאוד קטן מהאנשים מקליק על פרסומות. תחשבי על עצמך – מתי יצא לך לאחרונה להקליק על פרסומת של גוגל באתר שגלשת בו, ואיזו מיוחדת כנראה הייתה הפרסומת, אם היית מוכנה להסיט את תשומת הלב שלך מהגלישה באתר ולהתעניין בה.
אל מול אחוזי ההקלקה הנמוכים, לאתר אינטרנט נדרש טראפיק משמעותי מאוד על מנת שיביא רווחים משמעותיים מפרסום של גוגל, ובינינו, אם את לא מאקו – הרווחים מהפרסום אצלך יהיו זניחים.
ובכל זאת, ככה התנהלתי אני במשך כ-5 שנים. על אוטומט.
כשהקמתי את האתרים ובחרתי את תבניות העיצוב, גם הגדרתי באתר מספר סלוטים (מיקומים) שנראו לי מתאימים לפרסומות, והכנסתי בהם את הקוד של Google adsense. הייתי מרוויחה פלוס מינוס 1000 שח בשנה מפרסום באופן הזה, הכסף היה נכנס אוטומטית לחשבון, וזה לא הצריך ממני שום דבר נוסף.
יום אחד, נעלמו הפרסומות של גוגל מהאתר שלי. ככל הנראה, בגלל שתבנית הוורדפרס שלי התעדכנה והיה צריך להגדיר מחדש את הקוד של גוגל.
האמת שאפילו לא בדקתי למה. לקחתי את הבאג הזה כהזדמנות.
החלטתי לנסות לשלב באתרים שלי פרסומים שאני מייצרת וזה הסתבר כמוצלח מאוד.
איך לעשות סדר בפרסום בבלוג קיים?
כך אני עשיתי את זה:
- בדקתי באנליטיקס של האתרים שלי מהם הפוסטים בעלי הטראפיק הכי גבוה.
- נכנסתי לכל אחד מהפוסטים האלה ו״שיפצתי״ אותם מבחינת התוכן והנראות.
- יצרתי לכל אחד מהם פרסום בהתאמה לנושא הפוסט ולקהל היעד שנכנס אליו.
נעזרתי באתר canva המצויין והחינמי שמאפשר ליצור גרפיקות ללא צורך בתוכנה.
בהתבסס על צילומים שלי, שצילמתי לאורך השנים, יצרתי באנרים במגוון תחומים בהם אני עוסקת, עם הפנייה לכתובת כלשהי אליה אני רוצה לנווט את הקורא – אם לרכישה באתר חיצוני ממנו אני מקבלת עמלה, או לפוסט רלוונטי בתוך האתר שלי.
בזכות השינוי שעשיתי, קרו 3 דברים:
- רווחי הפרסום שלי גדלו פי כמה וכמה.
- האתרים שלי הפכו להיות אסתטיים יותר, ללא פרסומות חיצוניות שעלולות לקלקל את המראה וחוויית הגלישה.
- הפכתי להיות מודעת יותר לכך שיש לי שליטה בלעדית על איך שהאתר נראה ופועל, ועל איך שהוא נתפס בעיני הגולש.
יש לכן שאלות, כלליות או טכניות?
אני מזמינה אתכן לשאול בקבוצת הפייסבוק "אמהות אינסטגרמיות" ואשמח לענות.
לא ניתן להגיב